- آزمایشکندرود، هانیه؛ بررسی جایگاه روشهای فعال تدریس در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تبریز، 1395.
- آقازاده، محرم؛ راهنمای روشهای نوین تدریس بر پایه پژوهشهای مغزمحوری- ساختگرایی، یادگیری از طریق همیاری، فراشناخت و...؛ تهران: انتشارات آییژ، 1392.
- جویس، بروس، امیلی کالهون و دیوید هاپکینز؛ الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس؛ ترجمه محمود مهرمحمدی و لطفعلی عابدی؛ تهران: انتشارات سمت، 1395.
- جویس، بروس، مارشا ویل و امیلی کالهون؛ الگوهای تدریس؛ ترجمه محمدرضا بهرنگی؛ تهران: انتشارات کمال تربیت، 1394.
- حبیبی کلیبر، رامین. ابوالفضل فرید و جعفر بهادری خسروشاهی؛ «تأثیر تدریس بدیعهپردازی و الگوی چرخه یادگیری هفتمرحلهای بر بهبود تفکر خلاق دانشآموزان»، مجله تدریسپژوهی؛ دوره7، ش1، 1398، ص188-173.
- حسینزاده، محمد؛ معرفتشناسی؛ تهران: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)؛ ۱۳۹۳.
- حسینی، افضلالسادات، تحسیم الیاسی، بیژن عبدالکریمی و سیدمهدی سجادی؛ «مفهوم استعاره و کارکرد آن در حوزه زبان و اقتضائات آن در تعلیم و تربیت»، مجله اندیشههای نوین تربیتی؛ دوره 4، ش4، 1397، ص39-60.
- خورشیدی، عباس؛ روشها و فنون تدریس؛تهران: نشر یسطرون، 1397.
- درتاج، فریبرز و رسول کردنوقابی؛ نظریههای آموزش: الگوها، راهبردها، روشها، فنون؛ تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، 1396.
- رفیعی، رضا، جلال وهابی همابادی و شهناز خالقیپور؛ «تأثیر روش تدریس فعال بدیعهپردازی در درس انشا بر خلاقیت و انگیزش تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه»، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی؛ 1396، ص179-192.
- رفیعی انوسی، حمید و فرید ملکشاهی؛ «کاربرد روش بدیعهپردازی در آموزش دوره اول و دوم ابتدایی»، اولین همایش ملی علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی و امنیت اجتماعی؛ تهران، 1396.
- رهنمایی، سیداحمد؛ فلسفه تعلیم و تربیت (غربی و اسلامی)؛ تهران: سازمان سمت (مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی)، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی- قم: مؤسسه آموزشی و پرورشی امام خمینی (ره)، 1397.
- ستاری، علی؛ آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان؛ تهران: انتشارات سمت، 1397.
- سرمدی، محمدرضا، محمدحسن صیف و سعید طالبی؛ مبانی نظری و فلسفی آموزش از دور؛ تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور، 1390.
- سلمانیزاده، زهرا؛ بررسی میزان اثربخشی روش تدریس بدیعهپردازی و روش رایج بر یادگیری و یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه ناحیه یک بندرعباس؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، 1397.
- سیف، علیاکبر؛ روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش؛ تهران: نشر دوران، ۱۳98.
- شعبانی، حسن؛ مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)؛ ج1، تهران: سمت، 1398.
- صفوی، امان الله؛ روشها فنون و الگوهای تدریس؛ تهران: انتشارات سمت، 1397.
- فرمهینی فراهانی، محسن؛ پستمدرنیسم و تعلیم و تربیت؛ تهران: انتشارات آییژ، 1383.
- فرجاللهی، مهران و مهدی معینی کیا؛ آموزش از دور: مفاهیم، نظریهها، ضرورتها، الزامات و...؛ تهران: انتشارات علم استادان، 1393.
- کدیور، پروین؛ روانشناسی یادگیری: از نظریه تا عمل؛ تهران: انتشارات سمت، 1397.
- کریمی، یوسف؛ روانشناسی تربیتی؛تهران: نشر ارسباران، 1397.
- گوتیه، کلرمون و موریس تاردیف؛ پداگوژی علم و هنر یاددهی- یادگیری از دوران باستان تا به امروز (نظریه و کاربرد)؛ ترجمه فریده مشایخ؛ تهران: انتشارات سمت، 1394.
- مرتضویزاده، سیدحشمتالله؛ اصول و روشهای تدریس؛تهران: انتشارات آییژ، 1397.
- معروفی، یحیی و مظفر مولودی؛ «تأثیر روش تدریس بدیعهپردازی بر پرورش خلاقیت دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی»، مجله پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)؛ دانشگاه شاهد، دوره 22، ش6، 1394، ص31-44.
- میرزایی، صفورا؛ بررسی تأثیر روش بدیعهپردازی بر میزان پرورش مهارتهای تفکر فلسفی دانشآموزان پایه سوم ابتدایی شهر بوانات؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان، 1397.
- یزدانی، لیلا؛ تعیین اندازه اثر روشهای تدریس بدیعهپردازی و استقرای نگاره کلمه و روش تلفیقی بر میزان یادگیری زبان انگلیسی زبانآموزان دختر دوره ابتدایی سال تحصیلی 1394-1393؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، 1394.
- یوسفی، محمدامین؛ مقایسه تأثیر روش تدریس بدیعهپردازی با روش تدریس 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان پسر در درس علوم تجربی؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1395.
29. Bast, J.; Research Methods in Behavioral & Training Sciences; the Translation of Hassan Pasha Sharifi & Narges Taleghani; Tehran: Growth Publications, 2000.
30. Bisrat, H., Abel, B., Salome, W., Michael, M., and Sade, H.; “Development of a New Innovative Teaching Method Using a Comprehensive Approach: A Survey of Students’ Opinion”; Biomed J Sci andTech Res, 3(4), 2018, pp.3494-3499.
31. Suratno, Komaria, N., Yushardi, Dafik, and Wicaksono, I.; “The Effect of Using Synectics Model on Creative Thinking and Metacognition Skills of Junior High School Students”; International Journal of Instruction, 12 (3), 2019, pp.133-150.