نمایه نویسندگان

ا

  • ابراهیم پور، علی مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
  • ارشادی نیا، محمدرضا برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
  • اسدی، محمدرضا معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]

ب

  • بیدهندی، محمد پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]

پ

  • پناهی آزاد، حسن تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • پودینه، محمدعلی داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]

ت

  • ترخان، قاسم تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]

ج

  • جنتی فر، محمد بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • جوادی، محسن عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]

خ

  • خسروپناه، عبدالحسین استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • خلیلی، مهدی نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • خیاط کاشانی، محسن نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]

د

  • دولتی، آذر حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]

ر

  • رشاد، علی اکبر راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
  • رضائیان مقدم، سیدهادی معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]

ز

  • زارع، روزبه نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
  • زارعی، زهره واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]

س

  • ساطع، محسن عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
  • سجادی، سید هدایت نگرش فیزیک‌دانان درباره‌ی واقع‌نمایی نظریه‌های علمی، و پیدایش واقع‌گرایی ساختاری در فلسفه‌ی علم [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 121-153]
  • سربخشی، محمد تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • سلیمانی امیری، عسکری ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]

ش

  • شاکرین، حمیدرضا بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • شاهنده، آمنه مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
  • شرفی، ساسان مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
  • شکرآمیز، منصوره مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
  • شیروانی، علی بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]

ع

  • عارفی، عباس سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • عباس زاده، مهدی راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
  • عباس زاده، مهدی واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • عشاقی، حسین تأثیر و تأثر دیالکتیکی تعریف و برهان [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 71-88]
  • عطار، فراز استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • علی‌تبار فیروزجایی، رمضان تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • علی‌تبار فیروزجایی، رمضان یافته‌های روش‌شناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفت‌شناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]

ف

  • فاطمی نیا، محمد حسن ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • فرع شیرازی، سید حیدر مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • فضلی، علی ماهیت و مؤلفه های معرفت سلوکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 71-97]
  • فیضی، زینب مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]

ق

  • قائمی نیا، علیرضا مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
  • قائمی نیا، علیرضا حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]

ک

  • کریمپور، محمدمهدی ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • کیاشمشکی، ابوالفضل نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]

م

  • مؤمنی شهرکی، حسام الدین استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • مژده‌شفق، ساسان نگرش فیزیک‌دانان درباره‌ی واقع‌نمایی نظریه‌های علمی، و پیدایش واقع‌گرایی ساختاری در فلسفه‌ی علم [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 121-153]
  • مسلم جوی، مریم بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • معصومی، محمدحسن بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • مقدم، غلامعلی علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
  • منفرد، مهدی عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
  • مهتدی، حسین مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • مهدوی، عباس مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • میاح، راضی مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
  • میردامادی، سید محمد حسین پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
  • میردهقان فراشاه، مهین ناز حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]

ن

  • نارویی نصرتی، رحیم احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
  • نیک صفت، ابراهیم مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]