ا
-
ابراهیم پور، علی
مبانی پارادایمی رویکرد میانرشتهای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
-
ارشادی نیا، محمدرضا
برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
-
اسدی، محمدرضا
معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
ب
-
بیدهندی، محمد
پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباطشده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
پ
-
پناهی آزاد، حسن
تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفتشناسی نوصدرایی» و «روانشناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
-
پودینه، محمدعلی
داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]
ت
-
ترخان، قاسم
تأملی در گونههای ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
ج
-
جنتی فر، محمد
بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
-
جوادی، محسن
عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
خ
-
خسروپناه، عبدالحسین
استراتژیهای پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
-
خلیلی، مهدی
نظریهای درباره مشاهدهناپذیرها بر اساس دیدگاههای علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
-
خیاط کاشانی، محسن
نقش غایت انگاری ابنسینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
د
-
دولتی، آذر
حوزههای مفهومی واژة «هدایت» در قرآنکریم در چارچوب رویکرد تحلیلانتقادی چارتریسبلک از استعارههای مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]
ر
-
رشاد، علی اکبر
راهبرد تخصصگرایی تمحضمحور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
-
رضائیان مقدم، سیدهادی
معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
ز
-
زارع، روزبه
نقشه مفهومی علمگرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
-
زارعی، زهره
واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
س
-
ساطع، محسن
عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
-
سجادی، سید هدایت
نگرش فیزیکدانان دربارهی واقعنمایی نظریههای علمی، و پیدایش واقعگرایی ساختاری در فلسفهی علم [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 121-153]
-
سربخشی، محمد
تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
-
سلیمانی امیری، عسکری
ارزیابی معضل جفتشدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
ش
-
شاکرین، حمیدرضا
بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
-
شاهنده، آمنه
مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
-
شرفی، ساسان
مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
-
شکرآمیز، منصوره
مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
-
شیروانی، علی
بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
ع
-
عارفی، عباس
سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
-
عباس زاده، مهدی
راهبرد تخصصگرایی تمحضمحور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
-
عباس زاده، مهدی
واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
-
عشاقی، حسین
تأثیر و تأثر دیالکتیکی تعریف و برهان [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 71-88]
-
عطار، فراز
استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
-
علیتبار فیروزجایی، رمضان
تحلیلی بر رئالیسم ارزششناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقعنمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
-
علیتبار فیروزجایی، رمضان
یافتههای روششناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفتشناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]
ف
-
فاطمی نیا، محمد حسن
ارزیابی معضل جفتشدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
-
فرع شیرازی، سید حیدر
مفهومسازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
-
فضلی، علی
ماهیت و مؤلفه های معرفت سلوکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 71-97]
-
فیضی، زینب
مفهومسازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
ق
-
قائمی نیا، علیرضا
مبانی پارادایمی رویکرد میانرشتهای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
-
قائمی نیا، علیرضا
حوزههای مفهومی واژة «هدایت» در قرآنکریم در چارچوب رویکرد تحلیلانتقادی چارتریسبلک از استعارههای مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]
ک
-
کریمپور، محمدمهدی
ارزیابی معضل جفتشدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
-
کیاشمشکی، ابوالفضل
نظریهای درباره مشاهدهناپذیرها بر اساس دیدگاههای علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
م
-
مؤمنی شهرکی، حسام الدین
استراتژیهای پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
-
مژدهشفق، ساسان
نگرش فیزیکدانان دربارهی واقعنمایی نظریههای علمی، و پیدایش واقعگرایی ساختاری در فلسفهی علم [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 121-153]
-
مسلم جوی، مریم
بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
-
معصومی، محمدحسن
بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
-
مقدم، غلامعلی
علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
-
منفرد، مهدی
عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
-
مهتدی، حسین
مفهومسازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
-
مهدوی، عباس
مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادیانگاری (نظریۀ اینهمانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
-
میاح، راضی
مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
-
میردامادی، سید محمد حسین
پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباطشده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
-
میردهقان فراشاه، مهین ناز
حوزههای مفهومی واژة «هدایت» در قرآنکریم در چارچوب رویکرد تحلیلانتقادی چارتریسبلک از استعارههای مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]
ن
-
نارویی نصرتی، رحیم
احساس و ادراک در روانشناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
-
نیک صفت، ابراهیم
مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد