نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]

ا

  • ابن ‎سینا نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
  • ابن سینا بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • اتحاد عاقل و معقول برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
  • احساس احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
  • اختیار آزاد تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
  • ادراک احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
  • ادراک حسی علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
  • ارزش تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • ارزش‌شناسی تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • ارسطو نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
  • استدلال تصورپذیری مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • استدلال علّی استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • استراتژی پژوهشی ترکیبی استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • استعارة مفهومی حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]
  • استعاره مفهومی مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • استعاره مفهومی تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
  • اصالت وجود نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • اصل «علّت مشابه استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • اعتباریات نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • امور ذهنی برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
  • انسان معلق در فضا بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • انسجام‌گروی مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]

ب

پ

  • پارادایم‌علم‌اسلامی مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
  • پژوهش علوم انسانی راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]

ت

  • تابع‌مفهوم اولیه مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • تابع‌مفهوم ثانویه مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • تجرد نفس بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • تخصص‌گرایی تمحض‌محور راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
  • ترجح بلامرجح ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • تصدیق تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • تصور تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • تعبیر صحنه مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
  • تغایر وجودی ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • تقلیل­ گرایی نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
  • توجیه داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]

ج

  • جامع‌نگری علمی راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
  • جفت‌شدن ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • جهانی بودن عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]

چ

  • چارتریس‌بلک حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]
  • چالمرز مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]

ح

  • حالات ذهنیِ بالفعل داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]
  • حدیث مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
  • حقانیت معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • حکم تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • حکمت اسلامی استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • حواس ظاهری تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • حیات آخرت مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]

خ

  • خطا تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • خطاپذیری نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • خودآگاهی بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • خوداتکایی عقلانیت عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]

د

  • داشتن شاهد داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]
  • دکارت بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • دوبعدی‌گرایی مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]

ذ

  • ذهن برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]

ر

  • رئالیسم ارزش‌شناختی تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • رابطه ذهن و بدن تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
  • رابطه محتوایی تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
  • روش‌شناسی یافته‌های روش‌شناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفت‌شناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]
  • روش‌شناسی استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • رویکرد تحلیل‌انتقادی استعاره حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]

ز

  • زبان‎شناسی شناختی مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]

س

  • سکستوس سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • سوئینبرن بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • سیستم‌های پیچیده مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]

ش

  • شرح صحنه مؤلفه های «صحنه» در ماجرای حضرت یوسف بر اساس زبان ‎شناسی شناختی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 217-245]
  • شکاکیت سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • شناخت مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
  • شهود معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • شهود مثالی علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
  • شواهدِ ممکن داشتن شاهد در معرفت شناسی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 209-248]

ص

  • صدرالمتألهین پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
  • صدق واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • صدق معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • صدق و کذب تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]

ط

  • طبیعت ­گرایی نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
  • طبیعی­ گرایی نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
  • طرحواره‌های تصویری بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • طرحواره‌های حرکتی. حروف جرّ بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]

ع

  • عالم مثال علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
  • عقل تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • عقل استدلالی بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • عقلانیت عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
  • عقلانیت اهداف عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
  • عقل فطری بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • علامه طباطبایی نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • علامه طباطبایی علامه طباطبایی و نزدیکی به مبانی عرفانی در تبیین ادراک حسی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 191-215]
  • علم کلام تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]
  • علم (معرفت) واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • علوم انسانی تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • علوم انسانی یافته‌های روش‌شناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفت‌شناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]
  • علوم‌شناختی تأملی در گونه‌های ارتباط علوم شناختی با علم کلام [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 5-41]

غ

  • غایت­ انگاری نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]

ف

  • فرامعرفت شناسی سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • فرض نوع مشترک استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • فصل‌گرایی استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • فلسفه پژوهش راهبرد تخصص‌گرایی تمحض‌محور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
  • فیزیکی­ گرایی نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]

ق

  • قرآن مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
  • قرآن کریم مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • قرآن کریم بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • قضیه تصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
  • قلب تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • قواعد تأویل پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]

ک

  • کاشفیت واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • کریپکی مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • کلام عقلی بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • کلام فلسفی بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • کلید مفهومی حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]

گ

  • گستره ادراک احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]

م

  • مادی‌انگاری مقایسۀ استدلال موجهۀ چالمرز و کریپکی علیه مادی‌انگاری (نظریۀ این‌همانی) [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 101-115]
  • مادی­ گرایی نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
  • ماهیت ادراک احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
  • مبانی میان‌رشته‌ای مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
  • مراحل مراحل ده گانه شناخت بر مبنای آیات و روایات [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 113-141]
  • مراحل ادراک احساس و ادراک در روان‎شناسی و مقایسه آن با دیدگاه ملاصدرا: ماهیت، فرایند و گستره [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 67-93]
  • مسئله معیار سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • مسابقه مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • مشاهده‌ناپذیرها نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • مصباح یزدی استراتژی‌های پژوهشی ترکیبی در حکمت اسلامی؛ مطالعه موردی آموزش فلسفه استاد مصباح [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 37-66]
  • مطابقت واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • معرفت سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • معرفت حصولی معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • معرفت حضوری معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • معرفت‌شناسی یافته‌های روش‌شناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفت‌شناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]
  • معرفت شهودی معیارهای سنجش معارف شهودی با تاکید بر آرای صدرالمتالهین [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 213-236]
  • معلول مشابه» استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • معنی‌شناسی شناختی بررسی توصیفی نقش حروف جر در تنوع معنایی آیات قرآن کریم با تکیه بر رویکرد طرحواره تصویری حرکتی لیکاف و جانسون [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 171-201]
  • معیار سکستوس و تقریر کلاسیک مسئله معیار [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 43-69]
  • مکانیکی ­گرایی نقشه مفهومی علم­گرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
  • ملاصدرا ارزیابی معضل جفت‌شدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
  • منبع‌شناسی یافته‌های روش‌شناختی علوم انسانی مطلوب بر پایه معرفت‌شناسی اسلامی (با تأکید بر آرای علامه مصباح یزدی) [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 5-36]
  • منطق تأویل پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
  • میان‌رشتگی مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
  • میان‌رشتگی متعالیه مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]

ن

  • نام‌نگاشت مفهوم‌سازی نگاشت تناظرهای نظام مند حوزه مبدأ بر حوزه مقصد دراستعاره مفهومی «آخرت مسابقه است» در قرآن کریم [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 169-207]
  • نسبی‌گرایی عقلانیت اهداف از دیدگاه نیکلاس رشر [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 141-168]
  • نظریه ادراک مستقیم تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • نظریه سازنده‌گرایی تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • نظریه محاسباتی مغز تبیین و مقایسه فرایند تحقق «ادراک حسی» از دیدگاه «معرفت‌شناسی نوصدرایی» و «روان‌شناسی شناختی» [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 143-169]
  • نفس بررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابن‌سینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
  • نقد تأویل پاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل‏ های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباط‌شده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
  • نگره تفکیک بررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
  • نیگل نقش غایت‏ انگاری ابن‌سینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]

و

  • واقع‌گرایی ساده‌باورانه استدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
  • واقع‌گرایی علمی نظریه‌ای درباره مشاهده‌ناپذیرها بر اساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
  • واقع‌نمایی تحلیلی بر رئالیسم ارزش‌شناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقع‌نمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
  • وجود ذهنی واکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
  • وحدت نفس با قوا برهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]

ه

  • هدایت حوزه‌های مفهومی واژة «هدایت» در قرآن‌کریم در چارچوب رویکرد تحلیل‌انتقادی چارتریس‌بلک از استعاره‌های مفهومی [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 155-190]