ابزارهای تحلیل فلسفیروش تحقیق شبکه ای روش معیار در تولید علم [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 5-38]
ابزارهای تحلیل متن«فهم شبکه ای معنا»به مثابه زیرساخت زبانی برای فهم گزارههای نقلی اعم از توصیفی و تجویزی [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 5-29]
ابزارهای معرفتالگوی استخراج نظاممند منابع و ابزارهای معرفت از قرآن کریم [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 5-34]
ابن تیمیهمعرفت عقلی در پارادایم سلفی گری [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 111-130]
ابنخلدونعوامل مؤثر در شکل گیری معرفت بر اساس دیدگاه ابن خلدون و استاد مطهری [دوره 22، شماره 85، 1400، صفحه 153-178]
ابنسینارابطة نفس و بدن از دیدگاه ارسطو و ابنسینا با تأکید بر نفس نباتی و حیوانی [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 115-138]
ابنسیناکیفیت پیدایش خُلق بر اساس دیدگاه ابنسینا، ملاصدرا و فیزیکالیسم [دوره 20، شماره 78، 1398، صفحه 175-194]
ابن سینانسبت بین خودآگاهی و آگاهی به غیر در فلسفه ارسطو و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 109-134]
ابن سینانقش غایت انگاری ابنسینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
ابن سیناتحلیل انتقادی نتایج فلسفی آزمایش های مغز دوپاره در چارچوب نظام فلسفی ابن سینا و ملاصدرا [دوره 21، شماره 84، 1399، صفحه 41-76]
ابن سینابررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
اتحاد عاقل و معقولبرهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
اتحاد نفس و بدنبررسی و نقد تعامل عِلّی نفس و بدن دکارتی [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 207-230]
اثر هنریمنابع معرفتی هنرمند در آفرینش محتوای اثر هنری با تکیه بر مبانی صدرایی [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 63-84]
اچ. دایِکنقد استدلال مکتاگارت در باب غیرواقعیبودن زمان: استدلال بقوسیان علیه نظریه خطا [دوره 21، شماره 81، 1399، صفحه 91-116]
اعتبارملاک اعتبار گزارههای قرآن کریم با تأکید بر گزارههای سیاسی قرآن [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 91-114]
اعتباریذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]
اعتباریاتنظریهای درباره مشاهدهناپذیرها بر اساس دیدگاههای علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
اعتمادگراییبررسی و تحلیل اعتمادگرایی از منظر گلدمن و پلنتینگا [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 37-65]
اعیان ثابتهتبیین دیدگاه صدرالمتألهین در علم حق و ارزیابی آن [دوره 22، شماره 85، 1400، صفحه 61-72]
افضلالدین کاشانیحقیقت علم و رابطه ذهن و عین با تأکید بر مصنفات افضلالدین کاشانی و رساله معرفتالنفس محمدحسن الهی [دوره 19، شماره 75، 1397، صفحه 155-172]
افعال گفتاریمبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
اقسام شعورشعور از دیدگاه علامه طباطبائی در المیزان؛ مفهوم، انواع، آثار و گستره [دوره 19، شماره 76، 1397، صفحه 35-58]
اقسام نسبیگرایی معرفتیتحلیلی بر مفهوم نسبیگرایی معرفتی (چیستی، اقسام و محل نزاع) [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 27-50]
اکتناهناپذیریایضاح مفهومی دیدگاه امکانِ «معرفت اجمالی ذات حق در عرفان» [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 137-161]
الاهیات طبیعتسنجش مبانی معرفتشناختی صورتبندی فعل خاص الهی در چارچوب الهیات طبیعت در مقایسه با صورتبندیهای رقیب [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 153-180]
الاهیات طبیعیسنجش مبانی معرفتشناختی صورتبندی فعل خاص الهی در چارچوب الهیات طبیعت در مقایسه با صورتبندیهای رقیب [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 153-180]
التفاتتطور تاریخی عوامل انس دال و مدلول در میراث منطقی مسلمانان [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 177-202]
الغای سیاقتحلیل فراعرفی روایات تأویلی با تأکید بر جواز الغای پیوندهای متنی [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 5-36]
الگونقش تمثیل در شکل گیریِ الگوهای علمی [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 65-93]
الگوهای تمثیلینقش تمثیل در شکل گیریِ الگوهای علمی [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 65-93]
الگوی استخراجالگوی استخراج نظاممند منابع و ابزارهای معرفت از قرآن کریم [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 5-34]
امور ذهنیبرهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]
انستطور تاریخی عوامل انس دال و مدلول در میراث منطقی مسلمانان [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 177-202]
انسانشناسی شناختیمقایسه انتقادی مدلهای فرهنگی و مدلهای آرمانی در علوم شناختی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 117-141]
انسان معلق در فضابررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
انسجامگرویانسجامگروی تبیینی در توجیه معرفت در ترازوی نقد [دوره 17، شماره 68، 1395، صفحه 71-98]
انسجامگرویتبیین و ارزیابی مبناگروی استقرایی در تحصیل یقین از دیدگاه شهید صدر [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 5-32]
انسجامگرویمبانی پارادایمی رویکرد میانرشتهای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 5-39]
انسجامگروی تبیینیانسجامگروی تبیینی در توجیه معرفت در ترازوی نقد [دوره 17، شماره 68، 1395، صفحه 71-98]
انسداد علّیبررسی و نقد تعامل عِلّی نفس و بدن دکارتی [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 207-230]
انفسسطح مشخص بودگی نفس در مفهوم سازی قرآن [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 5-26]
اومانیسمتحلیل انتقادی مبانی معرفتشناختی اومانیسم دکارتی بر اساس اندیشۀ علامه جعفری [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 35-66]
تجرد نفسبررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
تحلیل روایاتتحلیل فراعرفی روایات تأویلی با تأکید بر جواز الغای پیوندهای متنی [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 5-36]
تحلیل گفتمانتحلیل انسجام غیرساختاری در سوره لیل با رویکرد زبانشناختی نقشگرا [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 215-244]
تحوّل معناشناختیبررسی تحوّل معناشناختی واژه حُبّ در قرآن کریم نسبت به ادبیّات عصر جاهلی [دوره 17، شماره 66، 1395، صفحه 119-144]
تحویل گراییاستعاره و تمثیل در تحویلگرایی با تکیه بر تمثیل زیستشناسی سیستمها [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 51-80]
تخصصگرایی تمحضمحورراهبرد تخصصگرایی تمحضمحور در تحقیقات علوم انسانی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 5-35]
تداعی معانیتحلیل فراعرفی روایات تأویلی با تأکید بر جواز الغای پیوندهای متنی [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 5-36]
ترتیب نزولقرینه زمان نزول و خطای راهبردی در فهم مفسر [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 97-126]
ترجح بلامرجحارزیابی معضل جفتشدگی نفس و بدن از منظر صدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 91-119]
تشخص واژگانی نفسسطح مشخص بودگی نفس در مفهوم سازی قرآن [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 5-26]
تشکیکماهیت تشکیکی مفاهیم اخلاقی و نقش آن در تفسیر گزارههای اخلاقی [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 125-158]
تصدیقتصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
تصدیق قلبیشبکۀ شعاعی معنای ایمان از دیدگاه اندیشمندان اسلامی [دوره 19، شماره 74، 1397، صفحه 157-176]
تصورتصدیق و نسبت آن با مساله صدق و کذب و خطا [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 89-112]
تصورپذیریاستدلال موجهه علیه ماتریالیسم: بررسی پاسخ دوبعدیگرای چالمرز به اعتراض از طریق ضرورت پسینی [دوره 22، شماره 85، 1400، صفحه 73-103]
تصویرسازیسطح مشخص بودگی نفس در مفهوم سازی قرآن [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 5-26]
خود آگاهیبررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
خودآگاهینظریه عقل ابن سینا با نظر به تفسیرِ او از نظریه نوس در فلسفه ارسطو [دوره 19، شماره 75، 1397، صفحه 173-199]
خودآگاهینسبت بین خودآگاهی و آگاهی به غیر در فلسفه ارسطو و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 109-134]
خودآگاهیبررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
خودآگاهی پیشا تأملینسبت بین خودآگاهی و آگاهی به غیر در فلسفه ارسطو و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 109-134]
خودآگاهی تأملینسبت بین خودآگاهی و آگاهی به غیر در فلسفه ارسطو و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 109-134]
خیالکارکردهای عقل از منظر ابن عربی [دوره 19، ویژه نامه فلسفه عرفان، 1397، صفحه 183-212]
خیالمنابع معرفتی هنرمند در آفرینش محتوای اثر هنری با تکیه بر مبانی صدرایی [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 63-84]
د
دازیناز فلسفة علم تا فلسفة علوم انسانی (درآمدی بر فلسفۀ علومانسانی از نظرگاه هیدگر) [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 85-123]
داستان حضرت ابراهیم(ع)طرحوارههای تصویری داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم بر مبنای نظریۀ زبانشناسی شناختی جانسون [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 169-209]
دکارتتحلیل انتقادی مبانی معرفتشناختی اومانیسم دکارتی بر اساس اندیشۀ علامه جعفری [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 35-66]
دکارتبررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
دلالتتطور تاریخی عوامل انس دال و مدلول در میراث منطقی مسلمانان [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 177-202]
زیستجهانتأملی در نسبت هرمنوتیک فلسفی گادامر و علوم طبیعی [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 47-72]
زیست شناسی سیستم هااستعاره و تمثیل در تحویلگرایی با تکیه بر تمثیل زیستشناسی سیستمها [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 51-80]
زیستمعنایی (بیوسمنتیک)پاسخی به نقد سومز در مورد معناشناسی دوبعدی ضعیف بر پایه مفهوم شهود در نظریه زیستمعنایی میلیکان [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 83-115]
س
ساختار مفهومیتحلیل شناختی ساختار مفهومی قرآن در چارچوب نظریه فضاهای ذهنی فوکونیه (با تکیه بر پانزده جزء دوم) [دوره 17، شماره 65، 1395، صفحه 121-142]
سوئینبرنبررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
محسوسکارکردهای عقل از منظر ابن عربی [دوره 19، ویژه نامه فلسفه عرفان، 1397، صفحه 183-212]
محسوساتاثبات عالم خارج از دیدگاه علامه طباطبایی [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 73-90]
محسوساتواکاوی آلزایمر بر اساس مبانی معرفت شناختی و انسان شناختی ملاصدرا [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 125-160]
محمدحسن الهی طباطباییحقیقت علم و رابطه ذهن و عین با تأکید بر مصنفات افضلالدین کاشانی و رساله معرفتالنفس محمدحسن الهی [دوره 19، شماره 75، 1397، صفحه 155-172]
محورهای نسبیگرایی معرفتیتحلیلی بر مفهوم نسبیگرایی معرفتی (چیستی، اقسام و محل نزاع) [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 27-50]
مدل آرمانی شناختیمقایسه انتقادی مدلهای فرهنگی و مدلهای آرمانی در علوم شناختی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 117-141]
مدل فرهنگیمقایسه انتقادی مدلهای فرهنگی و مدلهای آرمانی در علوم شناختی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 117-141]
مغزارزیابی دیدگاههای رایج در مسئلۀ «ذهن - بدن» در دو مسئلة «هویت معرفت» و «ارتباط ذهن و بدن» [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 179-209]
مغزتبیین و نقد طبیعت گرایی زیست شناختی جان سرل [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 131-164]
مغز دوپارهتحلیل انتقادی نتایج فلسفی آزمایش های مغز دوپاره در چارچوب نظام فلسفی ابن سینا و ملاصدرا [دوره 21، شماره 84، 1399، صفحه 41-76]
مفاهیم اخلاقیماهیت تشکیکی مفاهیم اخلاقی و نقش آن در تفسیر گزارههای اخلاقی [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 125-158]
مفهوم سازی چندوجهیآمیزه های استعاری و استعاره های زنجیری [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 95-124]
مفهوم شخصیماهیت ادراک حسی و اعتبار آن از منظر حکمت عقلانی وحیانی [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 113-142]
مفهومیابیالگوپردازی مفهومیابی از آیات قرآن کریم با استفاده از دانش متن کاوی رایانشی [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 81-108]
مقام لااسم و لارسمایضاح مفهومی دیدگاه امکانِ «معرفت اجمالی ذات حق در عرفان» [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 137-161]
مقولهبندیمقایسه انتقادی مدلهای فرهنگی و مدلهای آرمانی در علوم شناختی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 117-141]
مقولهبندی شناختیکاربست نظریه پیش نمونه و شبکه شعاعی در معناشناسی شناختی تقوا در قرآن [دوره 17، شماره 66، 1395، صفحه 93-117]
مکانتحلیل هایدگر از معنای زمان در فلسفه هگل [دوره 17، شماره 65، 1395، صفحه 79-93]
مکانیک کوانتومیمفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
مکانیکی گرایینقشه مفهومی علمگرایی و برخی مفاهیم مرتبط با آن [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 127-157]
مکتاگاراتنقد استدلال مکتاگارت در باب غیرواقعیبودن زمان: استدلال بقوسیان علیه نظریه خطا [دوره 21، شماره 81، 1399، صفحه 91-116]
مکملیت عللسنجش مبانی معرفتشناختی صورتبندی فعل خاص الهی در چارچوب الهیات طبیعت در مقایسه با صورتبندیهای رقیب [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 153-180]
ملاصدراحدس از نگاه فخر رازی و ملاصدرا [دوره 17، شماره 68، 1395، صفحه 99-120]
ملاصدراادراک کلی از منظر صدرالمتألهین و علامه طباطبایی [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 91-111]
ملاصدرانقادی انتقادهای شیخ احمد احسائی به قوه خیال و مبانی آن در حکمت متعالیه [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 177-196]
ملاصدراارزیابی دیدگاههای رایج در مسئلۀ «ذهن - بدن» در دو مسئلة «هویت معرفت» و «ارتباط ذهن و بدن» [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 179-209]
ملاصدرادفاع از واقعگرایی هستیشناختی بدون التزام به واقعگرایی معرفتشناختی [دوره 19، شماره 74، 1397، صفحه 83-112]
ملاصدراکیفیت پیدایش خُلق بر اساس دیدگاه ابنسینا، ملاصدرا و فیزیکالیسم [دوره 20، شماره 78، 1398، صفحه 175-194]
نفسادراک کلی از منظر صدرالمتألهین و علامه طباطبایی [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 91-111]
نفسارزیابی دیدگاههای رایج در مسئلۀ «ذهن - بدن» در دو مسئلة «هویت معرفت» و «ارتباط ذهن و بدن» [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 179-209]
نفسسطح مشخص بودگی نفس در مفهوم سازی قرآن [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 5-26]
نفسنوخاستگی زبان و جوهریت ذهن/ نفس [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 67-95]
نفستبیین و تحلیل ماهیت ادراک حسی در نگاه صدرالمتألهین [دوره 21، شماره 83، 1399، صفحه 85-109]
نفسبررسی ملاک اینهمانی عددی نفس از دیدگاه ابن سینا و صدرالمتألهین [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 165-185]
نفستحلیل و بررسی استقلال وجودی و کارکردی قوه واهمه [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 163-184]
نفسبررسی تقریر نوین سوئینبرن از برهان دکارت بر اصالت نفس و بازسازی آن براساس برهان «انسان معلق در فضا»ی ابنسینا [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 117-140]
نفس حیوانیرابطة نفس و بدن از دیدگاه ارسطو و ابنسینا با تأکید بر نفس نباتی و حیوانی [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 115-138]
نفس ناطقهبررسی و نقد نظریة اشراقی نفس [دوره 17، شماره 66، 1395، صفحه 5-34]
نفس نباتیرابطة نفس و بدن از دیدگاه ارسطو و ابنسینا با تأکید بر نفس نباتی و حیوانی [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 115-138]
نفی رابطه تولیدیعلامه طباطبایی و الزامات اعتباری بودن علوم انسانی [دوره 22، شماره 88، 1400، صفحه 31-64]
نقد تأویلپاسخ به برخی نقدهای وارد بر تأویل های صدرالمتألهین با تأکید بر قواعد استنباطشده از مبانی او [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 159-189]
نقش دستوریبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نقش کاربردشناختیبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نقش معناییبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نگره تفکیکهستی شناسی و معرفت شناسی عقل در نگره تفکیکی [دوره 21، شماره 82، 1399، صفحه 31-50]
نگره تفکیکبررسی تطبیقی کارکرد عقل در کلام فلسفی و تفکیکی [دوره 23، شماره 90، 1401، صفحه 41-70]
نمابرداریمفهوم سازی شک در قرآن؛ حوزه شناختی و نمابرداری واژگانی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 31-49]
نمابرداریتحلیل شناختی طبع قلب با تأکید بر نمابرداری ساختاری در قرآن [دوره 21، شماره 84، 1399، صفحه 5-40]
نمابرداری ساختاریتحلیل شناختی طبع قلب با تأکید بر نمابرداری ساختاری در قرآن [دوره 21، شماره 84، 1399، صفحه 5-40]
نمابرداری واژگانیمفهوم سازی شک در قرآن؛ حوزه شناختی و نمابرداری واژگانی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 31-49]
نهجالبلاغهبازکاوی استعارههای مفهومی «لباس» در قرآن و نهجالبلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
نوخاستهگراییسنجش مبانی معرفتشناختی صورتبندی فعل خاص الهی در چارچوب الهیات طبیعت در مقایسه با صورتبندیهای رقیب [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 153-180]
نوخاستهگرایینوخاستگی زبان و جوهریت ذهن/ نفس [دوره 20، شماره 80، 1398، صفحه 67-95]
نوربررسی و نقد نظریة اشراقی نفس [دوره 17، شماره 66، 1395، صفحه 5-34]
نوربررسی عقلی جایگاه علم و نحوه دستیابی به آن بر اساس حدیث عنوان بصری [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 109-135]
نوسنظریه عقل ابن سینا با نظر به تفسیرِ او از نظریه نوس در فلسفه ارسطو [دوره 19، شماره 75، 1397، صفحه 173-199]
نیگلنقش غایت انگاری ابنسینا در توضیح آگاهی با روش نیگل [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 247-264]
و
واژگان کلیدی: فلسفه علمنگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
واژه «حیوة»فرایند هستی شناختی واژه «حیوة» در قرآن: بر اساس نظریه استعاره مفهومی [دوره 22، شماره 85، 1400، صفحه 179-204]
واقعگراییمفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
واقعگرایی انتقادیسنجش مبانی معرفتشناختی صورتبندی فعل خاص الهی در چارچوب الهیات طبیعت در مقایسه با صورتبندیهای رقیب [دوره 20، شماره 79، 1398، صفحه 153-180]
واقع گرایی تقریبیبازسازی واقع گرایی قوی فلسفه اسلامی در چهارچوب ذات گرایی جدید [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 47-80]
واقعگرایی سادهباورانهاستدلال علّی در حمایت از فرض نوع مشترک [دوره 23، شماره 91، 1401، صفحه 203-245]
واقعگرایی علمیدفاع از واقعگرایی هستیشناختی بدون التزام به واقعگرایی معرفتشناختی [دوره 19، شماره 74، 1397، صفحه 83-112]
واقعگرایی علمینظریهای درباره مشاهدهناپذیرها بر اساس دیدگاههای علامه طباطبایی [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 95-125]
واقع گرایی مطلق و پیشروندهبازسازی واقع گرایی قوی فلسفه اسلامی در چهارچوب ذات گرایی جدید [دوره 22، شماره 87، 1400، صفحه 47-80]
واقعنماییتحلیلی بر رئالیسم ارزششناختی در علوم انسانی ( با تأکید بر واقعنمایی قضایای ارزشی) [دوره 23، شماره 89، 1401، صفحه 35-66]
واقعیتمفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
وجهاستعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]
وجودزیباییشناسی در اندیشة اسلامی با تأکید بر حقیقت، معیار و منشأ [دوره 19، شماره 73، 1397، صفحه 159-178]
وجود حقیقیارزیابی مبانی و پیش فرضه ای نظریه مطابقت ماهوی [دوره 22، شماره 86، 1400، صفحه 85-110]
وجود خداوندپرس و تقرب به صدق در علم: قرابت میان ذهن و طبیعت [دوره 20، شماره 77، 1398، صفحه 155-184]
وجود ذهنیواکاوی مراحل سه گانه نظریه مطابقت از دیدگاه ملاصدرا [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 67-90]
وحدت نفس با قوابرهان عینیت ذهن و ذهنی بر اتحاد عاقل و معقول [دوره 23، شماره 92، 1401، صفحه 191-212]