رنگتحلیل عرفانی- روانشناختی از کشفیات متناقض مبتنی بر نور و رنگ [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 143-166]
روث گرت میلیکانپاسخی به نقد سومز در مورد معناشناسی دوبعدی ضعیف بر پایه مفهوم شهود در نظریه زیستمعنایی میلیکان [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 83-115]
ز
زبانشناسی شناختیمقایسه انتقادی مدلهای فرهنگی و مدلهای آرمانی در علوم شناختی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 117-141]
زیستمعنایی (بیوسمنتیک)پاسخی به نقد سومز در مورد معناشناسی دوبعدی ضعیف بر پایه مفهوم شهود در نظریه زیستمعنایی میلیکان [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 83-115]
نظرالگوی ساختاریِ توسعۀ نظام دانش و دلالتهای آن از منظر قرآن کریم در چارچوب مبانی حکمت متعالیه [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 113-146]
نفسادراک کلی از منظر صدرالمتألهین و علامه طباطبایی [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 91-111]
نقش دستوریبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نقش کاربردشناختیبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نقش معناییبررسی نقش دستوری، معنایی و کاربردشناختی ساختار بدل در آیات قرآن با تکیه بر رویکردهای نظری مییر و کویرک [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 197-222]
نقلهاستقرا و تجربه در نظر فارابی [دوره 18، شماره 72، 1396، صفحه 89-112]
نمابرداریمفهوم سازی شک در قرآن؛ حوزه شناختی و نمابرداری واژگانی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 31-49]
نمابرداری واژگانیمفهوم سازی شک در قرآن؛ حوزه شناختی و نمابرداری واژگانی [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 31-49]
و
ویژگیهای پدیداریتبیین آگاهی از دیدگاه یگانهانگاری راسلی و ارزیابی کارآمدی آن در پاسخ به مسئله ذهن- بدن [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 51-82]
ویلیام جیمزچگونگی ترابط احساس و شناخت در متن دین، عرفان، تجربه دینی و عرفانی از دیدگاه ویلیام جیمز و ویلیام هاکینگ [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 159-201]
ویلیام هاکینگچگونگی ترابط احساس و شناخت در متن دین، عرفان، تجربه دینی و عرفانی از دیدگاه ویلیام جیمز و ویلیام هاکینگ [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 159-201]
ه
هرمنوتیک فلسفیدخالت اجتناب ناپذیر پیش فرضها در فهم در محک عقل و آیات قرآن [دوره 18، شماره 70، 1396، صفحه 65-87]
همهروانانگاریتبیین آگاهی از دیدگاه یگانهانگاری راسلی و ارزیابی کارآمدی آن در پاسخ به مسئله ذهن- بدن [دوره 18، شماره 71، 1396، صفحه 51-82]
هیدگراز فلسفة علم تا فلسفة علوم انسانی (درآمدی بر فلسفۀ علومانسانی از نظرگاه هیدگر) [دوره 18، شماره 69، 1396، صفحه 85-123]